مصاحبه آرشیو خبر ها
بوفون: رونالدو دی ان ای تیمی یوونتوس را گرفت

بوفون: رونالدو دی ان ای تیمی یوونتوس را گرفت

او هنوز هم برای هواداران فوتبال بهترین است، بهترین سنگربان، اما برای تیفوسی ها و مجموعه بیانکونری او فراتر از یک سنگربان و یک فوتبالیست بوده و خواهد بود. جان لوئیجی بوفون، یکی از اسطوره های فراموش نشدنی و تاثیرگذار تاریخ حیات باشگاه یوونتوس که با ترک یووه همچنان نیز مورد علاقه و حمایت یوونتوسی هاست و نظرات اش برای این دسته از طرفداران بانوی پیر ارزشمند و کلیدی ست در مصاحبه ای حاضر شد و علاوه به ابرازعلاقه اش به حضور احتمالی در لیگ امریکا و یا مکزیک در بخشی از این گفت و گو به جنبه های مثبت و منفی حضور کریستیانو رونالدو نیز اشاره کرد، جوانبی که بیش از این نیز آن دسته از هواداران قدیمی یووه به آن تاکید داشتند اما نه تنها هرگز مورد توجه قرار نگرفت، بلکه انتقاداتی را نیز همراه خود داشت، ولی حالا بعد از بونوچی، بوفون نیز به نکته منفی تاثیرگذاری که نتایج اخیر یووه به آن نیز بستگی دارد اشاره تاکید گذاری دارد.

 

برای یووه این فرصت پیش آمد که رونالدو را جذب کند، یعنی درست همان سالی که من به لیگ فرانسه و پاری سن ژرمن رفتم. درست نمی دانم که چه اتفاقی افتاد اما وقتی دوباره برگشتم و دو سال همراه کریس کار کردم و خب در کنار هم نتایج خوبی به دست آوردیم متوجه شدم که یووه با آمدن کریس دی ان ای تیمی خود را از دست داد. زمانی که در سال 2017 به فینال لیگ قهرمانان راه یافتیم ما یک تیم بودیم، یک تیم باتجربه و متحد که در کنار هم یک تیم کامل و واحد را تشکیل داده بودیم، تیمی از یازده بازیکن که در اصل برای یک تیم بازی می کردند و تنها رقابت حاضر در تیم حضور در یازده نفر اصلی بود اما این اصل را یووه به رونالدو باخت و دی ان ای یوونتوس به عنوان یک تیم از دست رفت.

 

این سخنان بوفون تاییدی ست بر گفته های سپتامبر گذشته لئوناردو بونوچی که گفته بود:

 

حضور کریستیانو بر روی ما تاثیر زیادی داشت، اما تنها تمرین در کنار او به ما اثربخشی زیادی داشت زیرا در ادامه ناخودآگاه بازیکنان فکر کردند که فقط حضور او برای پیروزی در بازی ها کافی ست. به این ترتیب آهسته آهسته تمرین، روحیه، فداکاری برای تیم، انگیزه تیمی، کار و تلاش هر روزه و پشتکار، همکاری و هماهنگی برای اهداف تیمی، تمرین برای به روز بودن و بهتر شدن کم کم از دست رفت، این نشانه ها را به خوبی در سال های اخیر می توان دید و تاثیر آن بر عملکرد تیمی یووه قابل مشاهده است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: